זהב וכסף בתעשיית הרכב חשמלי

זהב אינו משמש בדרך כלל כחומר עיקרי לייצור כלי רכב חשמליים (EVs). החומרים העיקריים המשמשים לייצור EV הם מתכות כגון ליתיום, קובלט, ניקל ונחושת, המשמשות בסוללות, במנועים ובחיווט של כלי הרכב. מתכות אלו משמשות מכיוון שיש להן מוליכות חשמלית גבוהה, קלות משקל ובעלות תכונות רצויות אחרות לשימוש ברכבי EV.

אמנם זהב הוא מוליך חשמל טוב, אך הוא אינו יעיל כמו מתכות אחרות המשמשות ברכבי רכב חשמלי, והוא גם כבד יחסית, מה שהופך אותו לפחות רצוי לשימוש בעיצובים קלים המשקל הנדרשים לרכבי רכב חשמליים. בנוסף, זהב הוא מתכת יקרה יחסית, והשימוש בו בכמויות גדולות יעלה את עלות ייצור רכבי החשמל, מה שהופך אותם פחות סבירים עבור הצרכנים.

בסך הכל, בעוד שלזהב עשויים להיות שימושים מוגבלים ברכבי EV, כגון במחברים ובמעגלים של רכיבים אלקטרוניים, הוא אינו חומר עיקרי המשמש בייצורם.

כסף משמש בייצור מכוניות חשמליות, אם כי השימוש בו מוגבל בדרך כלל לרכיבים ויישומים מסוימים.

אחד השימושים העיקריים של כסף במכוניות חשמליות הוא במגעים ובמחברים החשמליים, שהם מרכיבים קריטיים של האלקטרוניקה הכוחנית השולטת במנוע החשמלי ובמערכות הסוללות. המוליכות החשמלית הגבוהה והעמידות בפני קורוזיה של כסף הופכים אותו לחומר אידיאלי עבור יישומים אלה. בנוסף, המוליכות התרמית של הכסף הופכת אותו לשימושי בגוף קירור המסייע בפיזור חום שנוצר על ידי רכיבים אלקטרוניים.

כסף משמש גם לייצור תאים פוטו-וולטאיים, הממירים את אור השמש לחשמל. אמנם יישום זה אינו ספציפי למכוניות חשמליות, אך הוא קשור למגמה הרחבה יותר של שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים להנעת תחבורה, כולל מכוניות חשמליות.

בסך הכל, בעוד שכסף אינו נפוץ כמו מתכות אחרות כמו ליתיום, קובלט וניקל בייצור מכוניות חשמליות, תכונותיו הופכות אותו למתאים היטב ליישומים קריטיים מסוימים בטכנולוגיית מכוניות חשמליות.