איפה קונים מטילי זהב

buy gold bars

 

השקעה בזהב עתיקה כמו הזמן עצמו. זהו סמל אוניברסלי של עושר ומקלט בטוח למשקיעים בתקופות סוערות. אבל איפה קונים מטילי זהב? כשתצאו למסע הזהב שלכם, תגלו עולם שהוא הרבה יותר מסתם זוהר וזוהר. מהבנת שוק הזהב ועד למציאת המקומות הטובים ביותר לרכישת מטילי זהב, מדריך מקיף זה יאיר עבורכם אור על שביל הזהב.

איפה קונים מטילי זהב?
השאלה על השפתיים של כולם: איפה קונים מטילי זהב? התשובה אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. יש שפע של אפשרויות זמינות, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. בואו להתעמק בעולם מטילי הזהב ולגלות את המקומות הטובים ביותר לבצע את הרכישה שלכם.

סוחרי זהב מקומיים
המקום הראשון שעשוי לצוץ בראש כשחושבים על קניית מטילי זהב הוא סוחר זהב מקומי. אלה נמצאים לעתים קרובות בערים הגדולות ומציעים חוויה מעשית לקונים. אתה יכול לבדוק פיזית את מטילי הזהב לפני הרכישה, מה שמספק רמת אבטחה ובטחון.

פלטפורמות מתכת יקרות מקוונות
הופעת האינטרנט פתחה דרך חדשה לקניית מטילי זהב. פלטפורמות מקוונות כמו APMEX ו-JM Bullion מציעות מגוון רחב של מטילי זהב לבחירה. אתרים אלו מספקים תיאורים ותמונות מפורטים של כל מוצר, ומאפשרים לך לקבל החלטה מושכלת מהנוחות של הבית שלך.

מופעים ומכירות פומביות של זהב
מופעי זהב ומכירות פומביות יכולים להיות מקומות מרגשים לרכישת מטילי זהב. תוכלו למצוא מגוון מוצרי זהב זמינים, לרוב במחירים תחרותיים. בנוסף, הריגוש של המכירה הפומבית והסיכוי למצוא חטיף זהב במחיר מציאה יכולים להיות מפתה מכדי להתנגד.

מנטה בנקים ופרטיים
כמה בנקים ומטבעות פרטיים מוכרים גם מטילי זהב. מוסדות אלה מציעים לעתים קרובות רמה גבוהה של אמון ואבטחה, מה שיכול להיות מושך במיוחד עבור קונים ראשונים. עם זאת, מבחר מטילי זהב עשוי להיות מוגבל בהשוואה למקורות אחרים.

הבנת שוק הזהב
לפני שמתחילים להתיז על מטילי זהב, חשוב להבין את שוק הזהב. זה כרוך בתפיסת מושגים כמו מחיר הספוט הזהב, חוזים עתידיים על זהב ותעודות סל זהב. השגת הבנה מוצקה של האלמנטים הללו תעמיד אותך בעמדה חזקה יותר בכל הנוגע לרכישות מטילי הזהב שלך.

מחיר ספוט של זהב
מחיר הספוט של הזהב הוא המחיר הנוכחי לאונקיה של זהב בשוק הבינלאומי. זהו מדד המשמש את סוחרי הזהב כדי לקבוע את מחיר המוצרים שלהם. ידיעת מחיר הספוט יכולה לעזור לך לקבוע אם אתה מקבל עסקה טובה ברכישת מוט הזהב שלך.

חוזים עתידיים על זהב
חוזים עתידיים על זהב הם חוזים המאפשרים לך לקנות או למכור זהב במחיר שנקבע מראש בעתיד. הם דרך להעלות ספקולציות על מחיר הזהב מבלי להיות הבעלים של המוצר הפיזי. למרות שהם לא קשורים ישירות לקניית מטילי זהב, הבנת חוזים עתידיים על זהב יכולה לתת לך תובנה לגבי הכיוון העתידי של מחירי הזהב.

תעודות סל זהב
קרנות נסחרות בזהב (ETF) הן סוג של קרן השקעות העוקבת אחר מחיר הזהב. הם דרך להשקיע בזהב מבלי להחזיק במוצר הפיזי. כמו חוזים עתידיים על זהב, תעודות סל לזהב יכולות לספק תובנות לגבי

סיים את הגלישה
שוק הזהב.

תעודת סל זהב, או קרן נסחרת בבורסה, היא תעודת סל לסחורות המורכבת מנכס עיקרי אחד בלבד: זהב. קרנות הנסחרות בבורסה פועלות כמו מניות בודדות, והן נסחרות בבורסה באותו אופן. עם זאת, הקרן עצמה מחזיקה בחוזים נגזרים מזהב המגובים בזהב. לכן, אם אתה משקיע בתעודת סל זהב, למעשה לא תהיה לך זהב. גם כאשר אתה פודה תעודת סל זהב, אתה לא מקבל את המתכת היקרה בשום צורה. במקום זאת, אתה כמשקיע תקבל את שווי המזומן​1​.

משקיעים משתמשים בתעודות סל זהב כדי לעקוב ולשקף את מחיר הזהב. תעודת סל זהב נותנת למשקיע הזדמנות לקבל חשיפה לביצועים, או לתנועות המחיר, של זהב. הם מציעים כמה מאותן תכונות מסוג נכסים הגנתיים כמו איגרות חוב, ומשקיעים רבים משתמשים בהן כדי להתגונן מפני שיבושים כלכליים ופוליטיים, כמו גם השפלת מטבעות. הזהב נוטה לעלות כשהדולר חלש, כך שאם תיק ההשקעות שלך מחזיק בנכסים שיש בהם חשיפה לסיכון לחסרון של הדולר, רכישת תעודת סל זהב עשויה לעזור לך לגדר את החשיפה הזו. לעומת זאת, מכירת תעודת סל זהב יכולה לשמש כגידור אם לתיק שלך יש חשיפה כלפי מעלה​​.

תעודת סל זהב יכולה לשמש גם כדי לגדר סיכון סחורות זהב או לקבל חשיפה לתנודות של הזהב עצמו. לדוגמה, אם משקיע הגדיל את הסיכון על נכסי התיק שלו כאשר מחיר הזהב עולה, בעלות על תעודת סל זהב יכולה לעזור להפחית את הסיכון בעמדה זו. משקיעים מנוסים שעשו את המחקר שלהם והחליטו לעשות שורט זהב יכולים להפיק תועלת מירידת מחירי הזהב על ידי מסחר בתעודת סל זהב הפוכה​​.

תעודות סל זהב יכולות לשמש גם כתעודות סל בתעשייה. לדוגמה, אם משקיע רוצה לקבל חשיפה לתעשיית כריית הזהב, בעלות על תעודת סל זהב עשויה להיות אסטרטגיית השקעה טובה. ניתן ליישם גם תעודות סל זהב

ד כגידור לסיכון אזורי או לחשיפה זרה. אם מדינה מסוימת תלויה אך ורק בזהב כמקור ההכנסה העיקרי שלה, משקיע עם נכסי תיק שיש להם סיכון באותה מדינה יכול למכור, או שורט תעודת סל זהב כהגנה. לכן, אם הזהב יורד, עמדת ETF השורט יכולה לעזור להפחית את ההפסד של המשקיע​1​.

חשוב לציין שאם אתם מבקשים להחזיק בפועל בנכס זהב, אינכם יכולים לעשות זאת באמצעות תעודת סל זהב. תעודות סל זהב מורכבות מחוזי זהב ונגזרות וניתן לפדותן רק במזומן, לעולם לא זהב עצמו. כמו כן, בעוד שלתעודות סל באופן כללי יש הטבות מס רבות, זהב יכול להיות מסווג כ"איסוף" על ידי מס הכנסה, מה שיכול להיות בעל השלכות מס. לכן, לפני שצולל פנימה, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך (CPA) כדי להבין כיצד רכישת תעודות סל זהב תשפיע על מצב המס המסוים שלכם​​.

אתה יכול לחקור סוגים רבים של תעודות סל זהב, אך לפני שתכלול אותם באסטרטגיית ההשקעה שלך, שקול לצפות בביצועים של כמה מהקרנות הפופולריות יותר כמו SPDR Gold Trust ETF (GLD), iShares Gold Trust ETF (IAU) ו-Invesco DB Gold ETF (DGL). לאחר שתבין טוב יותר את תעודות סל זהב, סביר להניח שיהיה לך קל יותר להתחיל להשקיע בהן​​.